Idag måste företag vara redo att förändras och ställa om snabbt. HR och Payroll-funktionen är två av de områden som kan bli hårt belastade vid ägarförändingar eller riktningsförändring – då kan en interimslösning vara ett sätt att på kort tid kunna växla upp och fortsätta vara konkurrenskraftiga.
Att anlita interimskonsulter inom alla typer av kompetenser, även inom HR och Payroll (lönehantering) är mycket vanligt idag.
Exempel på när en interimslösning kan vara bra är när ett företag har behov att bemanna en roll under en begränsad tid, till exempel under en föräldraledighet. Att ta in en konsult för ett interimsuppdrag kan också vara en bra lösning för att bemanna specifika projekt som upphandlingar av system, implementationer, processutveckling och liknande.
En interim HR-konsult eller interim lön/Payroll-konsult som kommer in och gör en insats under en begränsad period kan göra stor skillnad, både på kort och lång sikt. Är man ute i god tid blir det lättare att säkerställa kontinuitet i verksamheten och man kan tidigt få in rätt kompetenser för att ta bolaget till nästa nivå. I förändringsprocesser kan ofta extern hjälp vara till stor nytta.
Våra konsulter är erfarna och redo att möta utmaningar, vilket ger trygghet i dessa situationer. De har även närmare tusen kollegor på Aspia till sin hjälp, om de skulle behöva ytterligare stöd i en fråga.
Aspia kan bidra med kompetenser som löne- och HR-administratörer, lönespecialister, HR-businesspartners och HR- och lönechefer.